Pius XII – Encyklika o dogmacie wniebowzięcia Deiparae Virginis Mariae
Acta Apostolicae Sedis 42(1950) s. 782-783
AD EXCMOS PP. PATRIARCHAS, PRIMATES, ARCHIEPISCOPOS ALIOSQUE LOCORUM ORDINARIOS PACEM ET COMMUNIONEM CUM APOSTOLICA SEDE HABENTES : QUIBUS QUAESTIO PROPONITUR DE ASSUMPTIONE CORPOREA BEATAE VIRGINIS MARIAE TAMQUAM DOGMATE FIDEI PROPONENDA AC DEFINIENDA.
PIUS PP. XII
Venerabiles Fratres, salutem et Apostolicam Benedictionem. – Deiparae Virginis Mariae cum christifideles adsiduum invocent atque experiantur auxilium, eam magis magisque colere student; ac quandoquidem amor, si verus aliusque pectoribus insideat, ad nova sui ipsius testimonia proferenda proclivis est, impensioris in eam religionis observantia saeculorum decursum decorare atque augere contendunt. Qua de causa – idque Nobis persuasum est – contingit, ut crebro iam dudum Apostolicae Sedi supplices afferantur litterae – quae quidem, ab anno – MDCcciL ad annum MDCCCCXL receptae, in duo volumina compactae ibidemque, opportunis commentationibus illustratae, recens typis excusae sunt – a Patribus Cardinalibus, a Patriarchis, ab Archiepiscopis et Episcopis, a Sacerdotibus, a religiosis viris et feminis, a Sodaliciis et a studiorum Universitatibus, ab innumeris denique privatis christifidelibus eo consilio datae, ut sollemni oraculo renuntietur et definiatur tamquam dogma fidei Beatam Virginem Mariam cum corpore ad Caelum assumptam esse. Ac nemo profecto ignorat id etiam a ducentis ferme Vaticani Concilii Patribus, flagrantibus votis, fuisse petitum.
Nobis autem Christi regno tuendo iuvandoque praepositis, tum quae ei obsunt arcendi, tum ea provehendi quae ei prosunt, iugis cura et pervigil debet esse officium. Perpendenda igitur investigandaque inde a Summi Pontificatus exordio Nobis occurrit quaestio, an memoratis postulationibus, potestate Nostra interposita, obsecundare liceat, deceat, expediat. Huius rei causa non omisimus neque omittimus Deo enixas adhibere preces, ut semper adorandae suae benignitatis consilium Nobis adspiret atque aperiat.
Ad hoc caelestis lucis propitiandum auxilium Nostris precibus pia contentione vestras, Venerabiles Fratres, adiungite. Ad quod quidem faciendum, dum paterno vos adhortamur animo, Decessorum Nostrorum, ac praesertim Pii IX, Deiparam sine originali labe conceptam definituri, rationem et viam secuti, enixe vos rogamus, ut Nobis significare velitis qua devotione, pro sua quisque fide ac pietate, clerus populusque moderamini vestro commissus Beatissimae Virginis Mariae Assumptionem prosequatur. Praesertim autem nosse quam maxime cupimus, an vos, Venerabiles Fratres, pro eximia vestra sapientia et prudentia censeatis Assumptionem corpoream Beatissimae Virginis tamquam dogma fidei proponi ac definiri posse, et an id cum clero et populo vestro exoptetis.
Responsa autem exspectantes vestra, quae quanto citiora tanto gratterà Nobis erunt, Dei munerum largitatem atque opiferae praecelsae Virginis favorem vobis, Venerabiles Fratres, vestratibusque adprecamur, dum paternae Nostrae benevolentiae testem et vobis et gregibus curae vestrae commissis Apostolicam Benedictionem amantissime in Domino impertimus.
Datum Romae, apud S. Petrum, die 1mensis Maii, anno MCMXLVI
Pontificatus Nostri octavo.
PIUS PP. XII
DEIPARAE VIRGINIS MARIAE*
ENCYCLICAL OF POPE PIUS XII
ON THE POSSIBILITY OF DEFINING THE ASSUMPTION
OF THE BLESSED VIRGIN MARY AS A DOGMA OF FAITH
TO THE PATRIARCHS, PRIMATES,
ARCHBISHOPS, AND OTHER ORDINARIES
AT PEACE AND IN COMMUNION WITH THE APOSTOLIC SEE.
The Christian people have never ceased to invoke and experience the Blessed Virgin Mary's assistance, and therefore they have, at all times, venerated her with ever growing devotion.
2. And so, because love when it is true and deeply felt tends of its own nature to manifest itself through ever renewed demonstrations, the faithful have vied with one another all through the centuries in expressing at all times their ardent piety toward the Queen of Heaven. In our opinion, this is the reason why, for a long time past, numerous petitions (those received from 1849 to 1940 have been gathered in two volumes which, accompanied with suitable comments, have been recently printed), from cardinals, patriarchs, archbishops, bishops, priests, religious of both sexes, associations, universities and innumerable private persons have reached the Holy See, all begging that the bodily Assumption into heaven of the Blessed Virgin should be defined and proclaimed as a dogma of faith. And certainly no one is unaware of the fact that this was fervently requested by almost two hundred fathers in the Vatican Council.
3. But We, who are charged with the care of defending and developing the Kingdom of Christ, have at the same time to exercise continual care and vigilance to keep away everything adverse to this Kingdom, and to support whatsoever may promote it. Therefore, from the beginning of Our Pontificate, we had to examine most carefully whether it would be lawful, convenient and useful to support with Our authority the above mentioned petitions. We have not neglected and do not at present neglect to offer insistent prays to God that He might clearly manifest the will of His ever-adorable goodness in this instance.
4. In order that We may receive the gift of heavenly light, do you, Venerable Brethren, in pious competition, unite your entreaties with Ours. But, while paternally exhorting you to do this, thus following the example of Our Predecessors, and particularly that of Pius IX when about to define the dogma of the Mother of God's Immaculate Conception, we earnestly beg you to inform us about the devotion of your clergy and people (taking into account their faith and piety) toward the Assumption of the most Blessed Virgin Mary. More especially We wish to know if you, Venerable Brethren, with your learning and prudence consider that the bodily Assumption of the Immaculate Blessed Virgin can be proposed and defined as a dogma of faith, and whether in addition to your own wishes this is desired by your clergy and people.
5. We shall be most grateful for your prompt response and we entreat an abundance of divine favors and the favorable assistance of the heavenly Virgin upon you, venerable brothers, and upon yours, while we most lovingly impart our apostolic blessing in the Lord as a token of our fatherly affection to you and to the flocks committed to your care.
Given at Rome at St. Peter's on the first day of May in the year 1946, the eighth of our pontificate.
* In view of worldwide request, Pope Pius XII sent this letter in forma del tutto reservata, under date of May 1, 1946, to all the bishops of the world asking what their clergy and people thought about the Assumption and whether they themselves judged it „wise and prudent” that the dogma should be defined. The document was originally printed in Il Monitore Ecclesiastico (fasc. 7-12, 1946; pp. 97-98) as a letter but was published in the Acta Apostolicae Sedis in 1950 as an encyclical.